PTS je pásový obojživelný transportér s velkou ložnou plochou schopný
překonávat vodní překážky plavbou se značnou zátěží. Transportér je určen pro přepravu dělostřelectva, tahačů, transportérů, automobilů a jiné techniky a materiálu při násilném přechodu vodních překážek, může být využit i jako záchranné a vyprošťovací vozidlo při zabezpečování násilného překonávání vodních překážek. Ložný prostor - je nad prostorem hnacího ústrojí. Jsou v něm umístěny dvě kolejnice, které jsou základem nakládací plošiny pro přepravu břemen. Vpředu je ložný prostor ohraničen kabinou (u které jsou umístěny akumulátory), ze stran bokem trupu, vzadu sklopnou zádí.
| TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA |
| |
|
|
| |
Hmotnost vozidla v bojové připravenosti |
17 000 kg |
| |
Osádka |
2 osoby |
| |
Užitečné zatížení |
|
| |
- na vodě a na přístupech k ní do 3 km |
10 000 kg |
| |
- na souši (při přesunu) |
5 000 kg |
| |
Základní rozměry |
|
| |
- délka |
11 426 mm |
| |
- šířka |
3 300 mm |
| |
- šířka stopy (vzdálenost středu pásů) |
2 700 mm |
| |
- výška |
2 800 mm |
| |
- světlá výška |
400 mm |
| |
- výška tažného zařízení |
950 mm |
| |
Rychlost |
|
| |
- na cestě |
42 km.hod |
| |
- průměrná rychlost na suché
nezpevněné cestě |
25 až 27 km.hod |
| |
- rychlost plavby vpřed |
11,5 km.hod |
| |
- rychlost plavby vzad |
3 až 5 km.hod |
| |
Překročivost (šířka příkopu) |
2,5 m |
| |
Výstupnost (výška překážky) |
0,65 m |
| |
Úhel vjezdu do vody |
max. 15° |
| |
Úhel výjezdu z vody |
max. 15° |
| |
Minimální prostor otočení transportéru |
10 m |
| VÝZBROJ |
|
| |
Výzbroj osádky |
|
| MOTOR |
|
| |
Typ |
V-2/54 |
| |
Provedení |
dvanáctiválcový čtyřdobý
vznětový s přímým vstřikem paliva, s kapalinovým chlazením |
| |
Hmotnost motoru |
960 kg ±2 % |
| |
Maximální výkon motoru
při 1 800 ot.min |
258 kW |
| |
Rozsah otáček |
1 500 až 1 800 ot.min |
| |
Minimální otáčky volnoběhu |
600 ot.min |
| |
Kompresní poměr |
14 až 15 |
| |
Uspořádání válců |
do V pod úhlem 60° |
| |
Objem válců |
38,8 dm3 |
| |
Používaný olej |
MT- 8P |
| |
Objem celé mazací soustavy motoru |
80 1 |
| |
Olejová nádrž se plní do |
60 1 |
| |
Chladič oleje |
trubkový, spojený s pravým
chladičem vody |
| |
Použité palivo |
motorová nafta |
| |
Objem palivových nádrží |
|
| |
- malé (3 nádrže) |
405 1 |
| |
- velká |
300 1 |
| |
Provedení chladicí soustavy |
kapalinová přetlaková s nuceným oběhem |
| |
Plnící objem chladicí soustavy |
70 1 |
| |
Spouštění motoru |
|
| |
- základní spouštěcí zařízení |
elektrický spouštěč |
| |
- pomocné spouštěcí zařízení |
stlačeným vzduchem ze vzduchové tlakové láhve |
| PŘEVODNĚ ÚSTROJÍ |
|
| |
Hlavní spojka |
mechanická třecí, suchá, lamelová |
| |
- ovládání |
mechanické kloubové |
| |
Převodovka |
pětistupňová, se stálým záběrem ozubených kol, se synchronizací 2., 3., 4. a 5. převodového stupně |
| |
- počet rychlostních stupňů |
5 vpřed, 1 vzad |
| |
- množství oleje v převodovce |
28 1 |
| |
Rozvodovka |
převody ozubenými koly a zubovou spojkou |
| |
- rozvod pohonu |
na převodovku, lodní vrtule,
čerpadla, naviják |
| |
- množství oleje v rozvodovce |
8 1 |
| |
Směrové ústrojí |
planetové, dvoustupňové
s blokovacími třecími spojkami |
| |
- počet |
2 |
| |
Provozní brzdy |
pásové plovoucí |
| |
Boční převod |
jednostupňový do pomala |
| |
- počet |
2 |
| ÚSTROJÍ POHONU VOZIDLA NA VODĚ |
|
| |
Druh pohonu na vodě |
reaktivní (propulzní) pomocí
dvou vrtulových čerpadel |
| |
Zapínání vrtulových čerpadel |
mechanické |
| |
Řízení vozidla na vodě |
dvěma kormidly ovládanými
řídícím kolem |
| |
PODVOZEK |
|
| |
Typ |
pásový s hnacími koly umístěnými vpředu |
| |
Pérování |
zkrutnými tyčemi |
| |
Kolejové pásy |
kovové články spojené čepy |
| |
Počet článků v jednom pásu |
115 |
| |
Hmotnost jednoho pásu |
1 308 kg |
| ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ |
|
| |
Elektrická síť |
jednovodičová (s výjimkou
sítě stálého osvětlení a stírače
skel) |
| |
Ukostřený pól |
záporný |
| |
Napětí sítě |
24 V (síť stírače 12 V) |
| |
Akumulátor |
startovací olověný 6 ST 140 |
| |
- celková kapacita akumulátoru |
140 Ah |
| |
- počet ve vozidle |
4 |
| |
Dynamo |
s paralelním buzením |
| |
- výkon dynama |
1,5 kW |
| |
Spouštěč |
ST-700 |
| |
- maximální výkon |
11 kW |
| |
- napětí/pracovní proud |
24 V/500 až 800 A |
| |
Rádiová stanice |
|
| |
- značka |
R-113 |
| |
- provedení |
přijímač a vysílač simplexní
s fonickým poloduplexním provozem |
| |
- dosah při provozu se 4 m anténou ve
středně členitém terénu |
20 km |
| |
- dosah na náhradní anténu |
1 km |
| |
Hovorové zařízení |
|
| |
- značka |
R-120 |
| |
- provedení |
s elektromagnet. hrdelními
mikrofony |
| |
- počet účastníků |
3 + 1 |
| SPECIÁLNÍ ZAŘÍZENÍ |
|
| |
Čerpadla |
|
| |
- malé čerpadlo - odstředivé lopatkové |
400 1. min |
| |
- velké čerpadlo-odstředivé spirálové |
4 000 l |
| |
Naviják |
jednobubnový reverzační |
| |
- délka lana |
70 m |
| |
- maximální dovolené zatížení |
5 000 kg |
| |
Zařízení pro přepravu raněných |
jednotlivé prvky upevněny na
bocích trupu ložného prostoru |