| TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA |
|
| |
Hmotnost |
12 400 kg ±2 % |
| |
Osádka |
3 osoby |
| |
Roj |
6 (8) osob |
| |
Měrný tlak |
0,059-0,06 MPa |
| |
Základní rozměry |
|
| |
délka |
6 735 mm |
| |
styčná délka kolejových pásů |
4 200 mm |
| |
šířka |
2 940 mm |
| |
šířka od vnějších okrajů pásů |
2 850 mm |
| |
šířka stopy (vzdálenost mezi středy
pásů) |
2 250 mm |
| |
výška |
2 105 mm |
| |
světlá výška |
370 mm |
| |
Maximální rychlost |
|
| |
na cestě |
65 km.h |
| |
plavby vpřed |
7,3 km.h |
| |
plavby vzad |
2 km.h |
| |
průměrná rychlost na suché nezpevněné
cestě |
40-45 km.h |
| |
překročivost (šířka příkopu) |
2,5 m |
| |
Výstupnost (výška překážky) |
0,7 m |
| |
Výstupnost vjezdu do vody (výjezdu z vody) |
|
| |
na tvrdých půdách nad vodou |
max. 30° (25°) |
| |
- na tvrdých půdách pod vodou |
max. 15° (15°) |
| |
- na měkkých půdách nad vodou |
max. 25° (20°) |
| |
- na měkkých půdách pod vodou |
max. 15° (15°) |
| |
Minimální poloměr zatáčení |
|
| |
- s vypnutým blokování planetové spojky
se zapnutou planetovou brzdou |
7,063 m |
| |
se zapnutou provozní brzdou |
1,275 m |
| VÝZBROJ |
|
| |
Velkorážný kulomet |
|
| |
- typ |
tankový |
| |
- značka |
KPVT |
| |
- ráže |
14,5 mm |
| |
- podávání nábojů |
z pásu |
| |
- počet nábojů |
500 |
| |
Kulomet |
|
| |
- typ |
tankový |
| |
- značka |
PKT |
| |
- ráže |
7,62 mm |
| |
- podávání nábojů |
z pásu |
| |
- rychlost střelby |
200 až 250 výstřelů.min |
| |
- počet nábojů |
2 000 |
| |
Oba kulomety jsou spřaženy a jsou společně lafetovány ve střelecké věži |
|
| |
Střílny pro střelbu z ručních zbraní |
|
| |
- umístění |
v prostoru roje v bočnicích |
| |
vozidla a v levých zadních dveřích |
|
| |
- upínání zbraní |
kloubové |
| |
- počet pro kulomet |
2 |
| |
- počet pro samopal |
7 |
| ZAMĚŘOVACÍ A POZOROVACÍ PŘÍSTROJE |
|
| |
Kombinovaný dalekohled velitele |
periskopický kombinovaný
(denní, noční s přisvětlová-ním infra) |
| |
- zvětšuje - denní systém |
5x |
| |
- noční systém |
4,2x |
| |
- viditelnost |
400 m |
| |
Infrahled řidiče |
periskopický binokulární
s přisvětlováním infra |
| |
přístroje pro denní pozorování |
periskopické s elektrickým vyhříváním skel |
| |
gyropolokompas |
navigační gyroskopický |
| MOTOR |
|
| |
Typ |
UTD-20 |
| |
Provedení |
šestiválcový čtyřdobý vznětový naftový s přímým vstřikem paliva chlazený kapalinou |
| |
Hmotnost motoru |
665 kg ±2 % |
| |
Maximální výkon motoru při 2600 ot.min |
220 kW |
| |
Rozsah otáček |
1 500 až 2 600 ot.min |
| |
Kompresní poměr |
15,8 |
| |
Uspořádání válců |
ve tvaru V pod úhlem 120° |
| |
Objem válců |
15,9 dm3 |
| |
Objem celé mazací soustavy motoru |
58 l |
| |
Olejová nádrž se plní do |
48 l |
| |
Chladič oleje |
trubkový lamelový |
| |
Použité palivo |
motorová nafta |
| |
Objem palivových nádrží |
462 l |
| |
z toho ve dvou nádržích v zadních
dveřích |
110 l |
| |
Provedení chladicí soustavy |
kapalinová přetlaková s nuceným oběhem chladicí kapaliny a ejekčním prouděním vzduchu přes chladič |
| |
Plnící objem chladicí soustavy |
52 l |
| |
Spouštění motoru |
|
| |
základní spouštěcí zařízení |
stlačeným vzduchem |
| |
- pomocné spouštěcí zařízení |
elektrickým spouštěčem |
| |
Ochrana motoru před vniknutím vody |
ventilová s automatickým
a ručním ovládáním |
| PŘEVODNĚ ÚSTROJÍ |
|
| |
Hlavní spojka |
mechanická třecí suchá lamelová stále zapnutá |
| |
Převodovka |
mechanická se stálým záběrem ozubených kol synchronizovaná (na 2., 3., 4. a 5. rychlostním stupni) |
| |
- počet rychlostních stupňů |
5 vpřed, 1 vzad |
| |
- množství oleje v převodovce |
20 l |
| |
Planetové směrové ústrojí |
dvoustupňové |
| |
Provozní brzda |
pásová plovoucí dvojčinná |
| |
Konečný převod |
jednostupňový planetový |
| OVLÁDACÍ ÚSTROJÍ |
|
| |
Ovládání přívodu paliva |
mechanické (pedálové s ručním nastavováním plynulého přívodu paliva) |
| |
Ovládací ústrojí hlavní spojky |
hydraulické (není-li motor
v chodu, je ovládání vzduchové) |
| |
Řazení rychlostí |
mechanické s hydraulickým
posilovačem pro 2., 3., 4. a 5. rychlostní stupeň |
| |
Ovládací ústrojí planetového směrového
ústrojí |
hydraulické s posilovačem na
brzdy planetového směrového ústrojí |
| |
Ovládací ústrojí provozní brzdy |
hydraulické (není-li motor
v chodu, je ovládání vzduchové) |
| |
Ovládání ruční brzdy |
mechanické |
| PODVOZEK |
|
| |
Typ |
pásový s hnacími koly umístěnými vpředu |
| |
Pohon na vodě |
kolejovými pásy |
| |
Kolejové pásy |
kovopryžové články s paralelním spojem spojkami |
| |
Počet článků v jednom pásu |
84 |
| |
Hmotnost jednoho pásu |
626 kg |
| ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ |
|
| |
Elektrická síť |
jednovodičová |
| |
- ukostřený pól |
záporný |
| |
Napětí v síti je-li motor v klidu |
22 až 24 V |
| |
Napětí v síti za chodu motoru |
26,5 až 28,5 V |
| |
Akumulátor |
|
| |
- typ |
startovací olověný 12D 150 B |
| |
- celková kapacita akumulátoru |
140 Ah |
| |
- počet ve vozidle |
2 |
| |
Dynamo typ |
šestipólové s bočníkem chlazené |
| |
jmenovitý výkon (při otáčkách motoru 1 600 ot.min) |
5 kW |
| |
Spouštěč |
|
| |
- typ |
s-5 (s-5-23) |
| |
- maximální výkon |
15 kW |
| |
- napětí/pracovní proud |
24 V/460 A |
| |
Rádiová stanice |
přijímač a vysílač, telefon, ultrakrátké vlny |
| |
Značka |
R-123M |
| |
dosah při provozu se 4 m anténou ve
středně členitém terénu se šumy |
min. 20 km |
| |
dosah při provozu se 4 m anténou ve
středně členitém terénu při potlačení
šumů |
do 13 km |
| |
Hovorové zařízení |
telefonní s elektromagnetickými hrdelními mikrofony |
| |
- značka |
R-124 |
| |
- počet účastníků |
5 |
| OCHRANA PROTI ZBRANÍM HROMADNÉHO NIČENÍ |
|
| |
- proti tlakové vlně |
hermetizací vozidla |
| |
- proti radioaktivnímu prachu, otravným látkám a bojovým biologickým
prostředkům |
čistěním vzduchu a vytvořením přetlaku ve vozidle (0,3 Pa) |
| |
- snímač ochranného systému |
GO-27 |
| ZAŘÍZENÍ POŽÁRNÍ OCHRANY |
|
| |
- provedení |
automatické dvojčinné
+ 1 ruční hasicí přístroj |
| MASKOVACÍ PROSTŘEDKY |
|
| |
- neprůhledná dýmová clona |
100 až 150 m po dobu minimálně 1 min provedená zadýmovacím zařízením (nepřetržitá činnost maximálně 5 min) |
| VZDUCHOVÁ SOUSTAVA |
|
| |
- pracovní tlak |
15 MPa |
| |
- zdroj tlakového vzduchu |
dvouválcový třístupňový
kompresor |