BTR-60PB je čtyřnápravový obojživelný kolový obrněný transportér s pohonem všech kol, s dobrou průchodivostí a manévrovací schopností, schopný překonávat z chodu příkopy, okopy i vodní překážky. Obrněný transportér BTR-60PB je bojové vozidlo, jehož koncepce umožňuje vést bojovou činnost přímo z vozidla. bojový prostor - nachází se ve střední části korby. Je v něm umístěná otočná kulometná věž se dvěma kulomety a visutou sedačkou střelce, dále dvě jednomístné sedačky a dvě příčné třímístné sedačky roje, příslušenství ke kulometům, ventilátorový odlučovač, topení prostoru roje a další,
| TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA |
| |
|
|
| |
Hmotnost vozidla v bojové připravenosti |
10 300 kg +3 % |
| |
Počet členů osádky a roje |
10 osob |
| |
Základní rozměry |
|
| |
- délka |
7 220 mm |
| |
- šířka |
2 825 mm |
| |
- výška přes věž |
2 420 mm |
| |
- výška po horní pancíř |
2 055 mm |
| |
- světlá výška |
475 mm |
| |
Maximální rychlost |
|
| |
- na cestě |
80 km.hod |
| |
- plavby |
9 až 10 km.hod |
| |
Překročivost (šířka příkopu) |
do 2 m |
| |
Minimální stopový poloměr zatáčení |
|
| |
- na suchu |
12 m |
| |
- na vodě |
8 až 10 m |
| VÝZBROJ |
|
| |
Velkorážný kulomet |
|
| |
- typ |
tankový |
| |
- značka |
KPVT |
| |
- ráž |
14,5 mm |
| |
- účinný dostřel |
2 000 m |
| |
- podávání nábojů |
z pásu |
| |
- počet nábojů celkem |
500 |
| |
Kulomet |
|
| |
- typ |
tankový |
| |
- značka |
PKT |
| |
- ráž |
7,62 mm |
| |
- účinný dostřel |
1 500 m |
| |
- podávání nábojů |
z pásu |
| |
- počet nábojů celkem |
2 000 |
| |
Kulomety jsou spřaženy a jsou společně lafetovány ve střelecké věži |
|
| |
Výzbroj osádky |
|
| ZAMĚŘOVACÍ A POZOROVACÍ PŘÍSTROJE |
|
| |
Přístroj |
TNP-B |
| |
- počet |
10 (5 nad víky pozorovacích
otvorů řidiče a velitele, 5 na šikmých pancířích korby) |
| |
Přístroj |
TPKU-2B |
| |
- počet |
1 (před velitelem) |
| |
Infrahled řidiče |
|
| |
- značka |
TVN-2B |
| |
- upevnění |
před řidičem nebo uložený
v bojovém prostoru |
| |
Infrahled velitele |
|
| |
- značka |
TKN-1 |
| |
- upevnění |
před velitelem nebo uložený
v bojovém prostoru |
| |
Přístroj |
MK-4N |
| |
|
v bojovém prostoru |
| MOTOR |
|
| |
Počet motorů |
2 |
| |
Typ |
GAZ-49 B |
| |
Provedení motoru |
šestiválcový čtyřdobý zážehový |
| |
Maximální výkon motoru
při3 600 ot.min |
132 kW |
| |
Rozsah otáček |
1 600 až 3 600 ot.min |
| |
Kompresní poměr |
6,7 |
| |
Uspořádání válců |
řadové |
| |
Objem válců |
6,96 dm3 |
| |
Objem mazací soustavy motoru |
9,5 1 |
| |
Chladiče oleje |
|
| |
- provedení |
trubkové umístěné v chladiči
chladicí kapaliny, pro každý motor 2 |
| |
Použité palivo |
benzín motorový |
| |
Karburátor |
pro každý motor 2 spádové
dvojité |
| |
Objem palivových nádrží celkem |
290 1 |
| |
Zapalování |
dynamobateriové |
| |
Provedení chladicí soustavy |
kapalinová uzavřená s nuceným oběhem |
| |
Chladiče chladicí kapaliny |
2 trubkové lamelové třířadé
(pro každý motor jeden) |
| |
Objem chladicí soustavy |
37 1 |
| |
Ventilátory |
2 šestilistové s pohonem od
klikového hřídele (pro každý motor jeden) |
| |
Ohřívač motoru |
termosifónový benzínový
s dmychadlem a zapalovací svíčkou umístěný mezi motory |
| |
Spouštění motorů |
elektrickými spouštěči |
| PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ |
|
| |
Spojka |
|
| |
- typ |
mechanická třecí suchá jednolamelová, pro každý motor jedna |
| |
- ovládání |
kapalinovým převodem |
| |
Převodovka |
|
| |
- typ |
mechanická s pomocnou převodovkou pro pohon vrtulového čerpadla |
| |
- počet |
2 |
| |
- počet rychlostních stupňů |
4 vpřed, 1 vzad |
| |
Přídavná převodovka |
|
| |
typ |
mechanická dvoustupňová |
| |
- počet |
2 |
| |
- počet převodových stupňů |
2 |
| |
- řazení převodových stupňů |
mechanické |
| |
Spojovací hřídele |
|
| |
- provedení |
trubkové s křížovými klouby,
dvouramennými unašeči
a jehlovými ložisky |
| PODVOZEK |
|
| |
Nápravy |
|
| |
- provedení |
hnací výkyvné, s řiditelnými
koly u 1. a 2. nápravy |
| |
- počet |
4 umístěné uvnitř korby |
| |
Stálá redukce |
jednostupňová na všech kolech |
| |
Diferenciály |
samosvorné kolíkové |
| |
Pérování |
skrutnými tyčemi |
| |
- počet skrutných tyčí |
8 (podélných) |
| |
Tlumení nárazů a výkyvů |
dvojčinnými kapalinovými
tlumiči |
| |
- počet tlumičů |
12 |
| |
Vozidlová kola |
|
| |
- druh |
s dělenými ráfky a rozpínacími kruhy |
| |
- počet vozidlových kol |
8 |
| |
- huštění pneumatik |
0,25 MPa |
| |
Brzdy |
|
| |
- provozní nožní brzda |
bubnová čelisťová jednookruhová působící na všechna kola |
| |
- ovládání |
kapalinové s tlakovým posilovačem |
| |
- ruční brzda |
bubnová působící na hnací
hřídele převodovek |
| |
- ovládání |
mechanické |
| |
Řízení |
|
| |
- druh |
mechanické šnekové (s dvojchodou kladkou) s kapalinovým posilovačem |
| |
Pohon na vodě |
vrtulovým čerpadlem |
| |
Řízení na vodě |
dvěma kormidly umístěnými
ve výstupním otvoru výtlačného potrubí a klapkami vrtulového čerpadla |
| |
- ovládání kormidel |
mechanické spojené s řízením
kol |
| |
- ovládání klapek |
kapalinové |
| ELEKTRICKÉ ZAŘÍZENÍ |
|
| |
Elektrická síť |
|
| |
- druh |
jednovodičová stíněná s ukostřeným záporným pólem |
| |
Napětí |
24 V |
| |
Akumulátor |
startovací olověný 6 ST 68 |
| |
- počet ve vozidle |
2 |
| |
Alternátor |
se zabudovaným usměrňovačem s pohonem od pravého motoru |
| |
Spouštěč |
ST-110 |
| |
- počet |
2 |
| |
Rádiová stanice |
|
| |
- značka |
R-123 |
| |
- provedení |
přijímač a vysílač |
| |
- dosah při provozu se 4 m anténou
ve středně členitém terénu |
20 km |
| |
- dosah při provozu na náhradní anténu |
1 km |