 |
PRAGA V3S
Nákladní terénní automobil

Automobil P-V3S je třínápravový střední nákladní terénní automobil s polokapotovou valníkovou karosérií. Je určen pro přepravu materiálu nebo osob po komunikacích i v těžkém terénu. Automobil má dobré jízdní vlastnosti a dostatečnou tažnou sílu.
| TAKTICKO-TECHNICKÁ DATA |
| |
Rozvor náprav |
(3 580+1 120) mm |
| |
Rozchod kol |
|
| |
- přední nápravy |
1 870 mm |
| |
- zadní nápravy |
1 755 mm |
| |
Délka |
6 910 mm |
| |
Šířka |
2 320 mm |
| |
Výška přes budku řidiče bez zatížení |
2 550 mm |
| |
Výška přes plachtu bez zatížení |
(2 780/2 970) mm |
| |
Světlávýška |
400 mm |
| |
Ložná plocha |
|
| |
- délka |
4 010 mm |
| |
- šířka |
2 100 mm |
| |
Výška bočnic |
500 mm |
| |
Výška nástavců bočnic |
371 mm |
| |
Světlá výška ložné plochy |
(1 520/1 710) mm |
| |
Výška ložné plochy nad zemí bez zatížení |
1 250 mm |
| |
Výška závěsu pro přívěs |
1 000 mm |
| |
Hmotnosti |
|
| |
Pohotovostní hmotnost |
5 550 kg |
| |
Užitečná hmotnost |
|
| |
- násilnici |
5 510 kg |
| |
- v terénu |
3 510 kg |
| |
Celková hmotnost |
|
| |
- na silnici |
11 060 kg |
| |
- v terénu |
9 060 kg |
| |
Hmotnost přívěsu |
|
| |
- na silnici |
5 500 kg |
| |
- v terénu |
3 100 kg |
| |
Jízdní vlastnosti |
|
| |
Maximální rychlost |
60 km/h |
| |
Největší stoupavost |
|
| |
- na silnici |
18,4/75% |
| |
- v terénu |
23,9/75% |
| |
Hloubka brodu |
0,8 m |
| |
Nájezdový úhel |
|
| |
- vpředu |
72° |
| |
- vzadu |
32° |
| |
Nejmenší stopový poloměr při zatáčení |
10,5 m |
| |
Dojezd (z objemu nádrže) |
600 km |
| |
Spotřeba paliva |
32 1 |
| TECHNICKÉ ÚDAJE |
|
| |
Motor |
|
| |
Typ |
T 912 |
| |
Druh |
vznětový s přímým vstřikem paliva |
| |
Palivo |
NM-35 |
| |
Počet a uspořádání válců |
6 v řadě |
| |
Vrtání/zdvih |
(110/130) mm |
| |
Objem motoru |
7 412 cm3 |
| |
Kompresní poměr |
16,4 |
| |
Spalovací prostor |
komůrka v pístu |
| |
Pořadí vstřiku |
1-5-3-6-2-4 |
| |
Maximální výkon při 2 l00 ot/min |
70 kW |
| |
Maximální moment síly při 1 400 ot/min |
353 Nm |
| |
Chlazení |
vzduchem |
| |
Mazání |
tlakové |
| |
Čistič vzduchu |
olejový |
| |
Spojka |
|
| |
Druh |
suchá, jednokotoučová |
| |
Ovládací ústrojí |
mechanické |
| |
Převodovka |
|
| |
Druh |
mechanická, čtyřstupňová |
| |
Řazení |
mechanické, přesuvnými objímkami |
| |
Spojovací hřídele |
|
| |
Druh |
trubkové s křížovými klouby, křížové čepy na jehlách |
| |
Nápravy |
|
| |
Počet |
3 |
| |
Druh |
|
| |
- přední |
tuhá, hnací, řiditelná s odpojitelným pohonem |
| |
- zadní |
tuhá, hnací |
| |
Diferenciál |
|
| |
Přední nápravy |
kuželový |
| |
Zadních náprav |
kuželový s kolíkovým závěrem |
| |
Pérování |
|
| |
Přední nápravy |
listové pružiny s pryžovými dorazy |
| |
Zadních náprav |
listové pružiny s pryžovými dorazy, podélné vedení třemi táhly |
| |
Tlumiče pérování |
|
| |
Přední nápravy |
hydraulické, pákové |
| |
Pneumatiky |
8,25-20 HD 10 PR |
| |
Disková kola |
trojdílná, rozměr 5,00 S-20 |
| |
Řízení |
|
| |
Druh |
mechanické, s globoidním šnekem a kladkou |
| |
Brzdy |
|
| |
Druh |
|
| |
- provozní brzda |
vzduchotlaková, jednookruhová, bubnová |
| |
- parkovací brzda |
převodová, pásová |
| |
Rám |
|
| |
Druh |
žebřinový, nýtovaný |
| |
Budka řidiče |
|
| |
Druh |
polokapotová |
| |
Počet míst |
2 |
| |
Valníková plošina |
|
| |
Druh |
dřevěná, se sklopnými bočnicemi a zadním čelem |
| |
Elektrické příslušenství |
|
| |
Elektrická síť |
jednovodičová |
| |
Napětí |
12 V |
| |
Ukostření |
kladný pól |
| |
Akumulátor |
2 x 12 V/125 Ah zapojení paralelní |
| |
Dynamo |
12 V/300 W |
| |
Spouštěč |
24 V/4,4 kW |
| |
Zvláštní výbava |
Naviják |
| |
Druh |
bubnový |
| |
Síla na laně |
30 kN |
| ZÁKLADNÍ NÁPLNĚ |
|
| |
Palivová nádrž |
120 1 (NM-35) |
| |
Olej: |
|
| |
Čistič vzduchu |
0,55 l (OA-M6 AD) |
| |
Mazací soustava motoru |
16 l (OA-M6 AD) |
| |
Převodovka |
3 1 (OA-PP 80) |
| |
Přídavná převodovka |
4,5 l (OA-PP 80) |
| |
Rozvodovka |
|
| |
- přední nápravy |
2,5 1 (OA-PP 80) |
| |
- zadních náprav |
2,5 1 (OA-PP 80) |
| |
Redukce kol |
|
| |
- přední nápravy |
0,6 l (OA-PP 80) |
| |
- zadních náprav |
0,9 1 (OA-PP 80) |
| |
Převodka řízení |
0,75 1 (OA-PP 80) |
| |
Tlumiče pérování |
0,1 1 (ON-1) |
Hlavní takticko-technická data tankové a automobilní techniky ČSLA
|



veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND
|