 |
TATRA-138 VNV
Těžký nákladní terénní automobil

| Všeobecné údaje |
| |
Pohotovostní hmotnost |
10 300 kg |
| |
Nosnost |
|
| |
|
na silnici |
12 000 kg |
| |
|
v terénu |
8 000 kg |
| |
Přípojná hmotnost |
|
| |
|
na silnici |
30 000 kg |
| |
|
v terénu |
10 000 kg |
| |
Rozměry |
|
| |
|
délka |
8,50 m |
| |
|
šířka |
2,44 m |
| |
|
výška (s plachtou) |
3,20 m |
| |
Rozvor |
4,26 + 1,32 m |
| |
Rozchod přední/zadní |
1,93/1,75 m |
| |
Světlá výška |
0,29 m |
| |
Ložná plocha |
5,00 x 2,29 x 0,50 m |
| Technické údaje |
| |
Pohon |
6X6 |
| |
Motor |
|
| |
|
typ |
T-928 |
| |
|
počet válců |
8 do V |
| |
|
palivo |
nafta, benzín |
| |
|
výkon |
132,5 kW (180 k,při 2000 ot/mln) |
| |
|
chlazení |
vzduchové |
| |
Spojka |
suchá, dvoulamelová |
| |
Převodovka |
mechanická 5 + 1 |
| |
Přídavná převodovka |
2° |
| |
Přední náprava |
výkyvná nezávislá |
| |
Zadní nápravy |
výkyvné nezávislé |
| |
Pérování |
|
| |
|
vpředu |
zkrutné tyče |
| |
|
vzadu |
podélné listové pružiny |
| |
Řízení |
šnek s kolíkem |
| |
Brzdová soustava |
vzduchotlaká |
| |
Pneumatiky |
|
| |
|
rozměr |
11,00—20 |
| |
|
huštění |
individuální |
| |
|
předepsaný tlak |
0,59 MPa (6 kp/cm2) |
| |
Elektrické příslušenství |
24 V |
| |
Budka |
|
| |
|
provedení |
celokovová, kapotová |
| |
|
počet míst |
3 |
| |
Náplně |
|
| |
|
palivová nádrž |
160 1 |
| |
|
olej v motoru |
22 1 |
| |
|
v převodovce |
15 1 |
| |
|
v přídavné převodovce |
7 1 |
| |
|
v rozvodovce |
7 1 |
| Taktické údaje |
| |
Maximální rychlost |
72 km/h |
| |
Stoupavost |
42 % |
| |
Brodivost (bez úpravy) |
0,8 m |
| |
Nájezdový úhel vpředu/vzadu |
40°/25° |
| |
Poloměr otáčení |
10 m |
| |
Výstupnost |
0,35 m |
| |
Norma spotřeby paliva |
na 100 km jízdy |
| |
|
letní |
45 1 |
| |
|
zimní |
54 1 |
Hlavní takticko-technická data tankové a automobilní techniky ČSLA
|



veškeré texty i fotografie zde uveřejněné podléhají licenci Creative Commons BY-NC-ND
|